Lördagsfunderingar =)

Ja det a någon dag sedan jag uppdateradem, men jag har lite att uppdatera just nu. Och det är bara funderingar ka n jag ju säga. Jag fick ett samtal när jag va på morgonpromenad.. Och jag vet inte alls va jag ska säga om det. Utan jag vet bara inte hur jag ska tolka det eller om jag ska bara låta det glida igenom allting.  Men att  höra saker som är verkligen piss och pina.. 
  • Har en kär vän som ringer, är ledsen  för att de säger att hon ljuger om va de blir för kön på barnet för att de ligger på ett visst  sätt? Om man säger att de ska bli en pojke men magen ser ut som en tjej. Just denna vän har haft en liten flicka som dog i plötslig spädsbarns död. Hon va bara 16 år då det hände henne, det har gått ett par år, men bebisen hon hade då var en liten tjej. Och självklart blir hon ju glad för vad hon än får, men hon är lika rädd att det ska hända hennes barn igen om det blir en flicka. Och hon har frågat o va det ska bli för kön och då har de sagt en pojke. Men att säga att de ljuger för att de säger att de ska bli en pojke? Det är välla bara de som har varit med inne hos barnmorskan som vet att det är en pojke om det är så sagt?


  • Att ens killkompisar knappt pratar med en och bara skiter i en fullstäningt för att dem har någon kompis  som är "coolare" en att kunna prata med en? Eller ska man bara göra samma sak ? Eller mena på det att klarar man inte av att kiunna hejja eller att kunna prata med en utan att bete sig konstigt emot en? Eller är det bara för att man är tjej och har pojkvän osm man inte kan vara vänner knappt längre? Jag slutar aldrig fundera efter allting..


  • Förvånade egentligen så inteligenta djur är, jag har tre smarta djur här hemma, som jag älskar mest av allting i hela världen. Det är dem som bland annat gör mig så jäla hel. När allting känns  pest och pina. Men att säga att inte djur kan känna sorg? Eller att de inte alls har något begrepp om tid eller något annat? Jag tror att de kan så mycket mer än va de sägs att de kan göra eller känna.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0