Länge sedan och några olika funderingar=)

  • Jag har mycket funderingar på det där med äkta vänskap, vilka man kan lita på  och inte. Det  känns lättare oftast att ha killkompisar för de snackar inte lika mkt skit, men snackar alla tjejer massa skit om folk?
    Jag vet att jag har några vänner som jag helt och hållet inte snackar skit och verkligen är en sådan där sällsynt vän som man inte vill mista, och dem människoarna kan man ju lita på till 100%.
    Jag har en fundering om dem som har vänt kappan efter vinden och vet inte hur man ska ha det med vän eller inte vän, kan man ändras till det mycket bättre eller lite bättre? Eller är det bara en fas man har som ungdom när man gör så? Eller är det något annat som kan göra det så de blir så?

  • Min andra fundering är om hur man ska kunna skydda sig själv för att inte bli sårad av saker som tar väldigt mycket av ens energi, hur ska man bli av med dem från ens liv då när de börjar komma in i livet?Och vad ska man göra om dem kommer och man inte ens förberedd?


  • När dem pratar om jordens undergång är det något som gör mig väldigt rädd, Men nu som det lät så var det en ny "tidsperiod" som skulle börja till det  bättre. Är det så att det känns som det nu eller är det bara något som man tror är det som händer?


  • Det är många olika kultuer och religioner som  i bland kan krocka, Det är ju massor av saker  som hinduismen, budismen kristendomen och islam. Jag är väldigt faschinerad utav de olika sakerna, men det som känns ändå som de är rätt så lika, Med deras tro som de har. Jag personligen är inte särskillt troende och jag hyser  respekt till dem som är troende. Jag tycker att det är intressant att höra om olika traditioner och sånt från olika religioner och kulturer. Det som gör allting spännande är hur  alla religioner kom fram och om det är  på väg med nya religioner och troenden. Det har jag funderat rätt mycket på, hur allting gänger i hop. Hur tror ni =)?


  • Jag har funderat på mycket som jag även nu har pratat om lite med några vänner, De där med att vissa människor har svårt att acceptera en för de inte kan godta att alla är inte lika, med klädstil och kanske intressen. Vad är det som är viktigt? Alla mår ju bra av att ha en bra hälsa  så som jag har fattat det nu när jag håller på att lära mig, att det spelar egentligen ingen roll om samhället ser en sjuk, utan det är vad man själv gör sig till. man kan vara jättesjuk fast man känner att man har hälsa. Vad tror ni om det?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0