Onsdags funderingar =)

  • I dag har  jag funderat på hur vissa människor orkar hålla på ute på internet och mobba andra människor? Och att inte de kan låta varandra vara i stället för att hålla på att tjaffsa om saker som egentligen inte någon annan har att göra med ? Förstår inte hur det kan ha gått så långt så de har börjat med att mobba på internet. För det är ju hemskt!! Att man ens kan mobba överhuvudtaget!! Vill bara att allt sådant skit ska försvinna så man slipper  att barn / Ungdomar som ska behöva må dåligt för att det finns idioter!!


  • Jag är rätt chockad över hur vissa människor kan bete sig, att dem inte har någon respekt för någon annan eller beter sig som skit mot andra. Hur får de att känna sig så bra om de bara ska hålla på att dumma sig? Eller att dem ska verkligen förstöra för andra och deras välmående? Eller är det för att dem måste trycka ner andra som dem håller på som de gör?


  • Andra som dömmer andra är det för att de är osäkra eller för att de själva har gjort något eller betett sig på ett sätt som man inte riktigt kan släppa taget om? Är det knas att man känner så som man gör? Jag försöker inte att dömma, men som sagt.. Det  är lite  sånt som nog händer alla människor. Men att kunna vara  trevlig och schysst mot de människorna man kanske är lite dömmande mot kan man ju försöka att vara i alla tider. I bland kan man behöva att få mer tid, att kasnke kunna lära känna eller så. Men va händer om man har så svårt för varandra så ingen  av dem gillar varandra? Ska man försöka i alla fall eller bara ignorera de människorna?


  • Vet inte va man ska säga? Att se på vissa saker som människor lägger upp som kan vara hemska och väldigt fönedrande.. Det är ju samma som de dära med internet mobbig. Jag har så jälva svårt att förstå att man hela tiden ska mobba folk, för gillar man sina vänner och så ska man inte vara elak eller försöka att visa sig tuff? Vad kan man säga? Jag är mig själv och vill bara vara.. Så mkt lättare än att man ska hålla på att tro att man hela tiden ska vara något som man egentligen inte är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0