Hur fan tänker vissa?!

Seriöst! Ska sverige utvisa kamphundar?! Va fan är de frågan om?! De är ju vanliga hundar, vissa av kamphundar som vissa säger är egentligen grythundar! De användes till att jaga ut djur ur sina gryt när man var ute och jagade. Sen finns de puckon som avlar fram hundarna till att de ska slåss med varandra. Hur fan kan  man vilja göra så att de finaste djuren ska slåss med varandra?!

Det är bara sjukt att man ska utvisa vissa raser bara för att de  har ett rykte, och samma att vissa avlar fram dem till att de ska slåss med varandra. Och va har de gjort förutom de då?! Ska man börja utvisa hundrar bara för att vissa är dumma och avlar fram djuren så?! Eller ska man i stället försöka få bort att det finns människor som försöker avla de stackars hundarna till att de ska slåss? Det är saker som jag tycker man ska tänka på. Det är ju bara jävla fel att utvisa dessa raser, jag har träffat såå hilma många underbara hundar som är av dessa raser som är världens snällaste djur?!

Jag vill att de som vill utvisa dem ska ta och tänka om igen, De är bara djur, hurfan ska de kunna veta va människorna säger till dem att göra och att det som människorna ber om kan vara fel? De e ju inte fel på hundarna, utan uppfödarna som föder upp de hundarna till kamphundar.  Detta är min åsikt om de hela, Det är ju såå jävla konstigt att man kan utvisa de som inte ens har bestämmt själv att de ska slåss mot varandra, och om de som ska utvisa de stackars hundarna  inte visste  de e att hundar är flockdjur, som varg och vi männsikor. Vi vill inte vara själva, och inte bli stora rykten som kommer ut och  tillsist kanske inte ens någon vill ha en.. Ett stort fel beslut må jag säga!


Kommentarer
Malin. B

Det är ju sjukt! Utvisa idioterna som tränar upp hundarna till att slåss mot varandra tycker jag.

2010-07-11 @ 23:41:34
kitty

Håller med dig! Hur fan kan man föda upp hundar till de :O?!

2010-07-17 @ 01:09:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0