Hus med stor gård ^^- FÅ SINA DRÖMMAR I UPPFYLLELSE MED DRÖMJOBBET!

Ett måste för mig är att bo i ett stort hus med en stor gård, när jag väl har fixat ett bra jobb som jag trivs med och att jag har öppnat mitt egna lilla företag^^.. Min stora dröm är att ha en hundkennel med kanske 5 eller 6 olika raser NÄR jag är klar och får allting att gå runt..  Fick en sån rolig komentar när jag berättade om min egna dröm, om att kunna ha ett eget företag som innehåller hundar och att man är hundinstruktör och kanske är florist på sindan om där man kan ha med sig hundarna utan problem.. Just den linjen jag ska gå nu på Folkhögskolan heter  Textil design Vävning.. Sen ska jag utbilda mig vidare till florist och till hundinstruktör. Och när jag har flyttat till hus med en stor gård ska jag ha en agility bana för att kunna träna hundarna mera ^^

Men den jag berättade för sa direkt att jag kunde lägga ner drömmen om att starta en egen hundkennel, men vaddå?! Ska man verkligen ge upp sina drömmar bara för att man har folk som säger att man inte kommer att klara av de eller att man inte kommer att kunna ha så mkt djur för att de blir för många? Jag tycker att man ska följa sitt hjärta med vad man tycker är kul att göra, de e ju fan så mkt roligare om man får jobba med de man verkligen lever för.. Jag vet flera stycken som jobbar med det de verkligen brinner för.. Och som min älskade sambo han är elektriker, och han är såå himla duktig på det.. Och då han hade praktik så berättade han att dagarna gick så hilma fort.. Och det är så de förmodligen kommer att kännas för mig då när jag får jobba med de jag älskar mest av allt att göra.. Hundar!



Men jag vet i af hur jag känner om detta.. Man ska få uppfylla sina drömmar om man bara så vill! Och ingen ska komma och säga att man bara ska lägga ner sin stora dröm att man ska få vara kreativ med sitt arbete man gör.. Hur kul skulle de vara om alla bara säger till att man ska göra de man inte brinner för? Hur ska man kunna njuta att sitt jobb om man inte får jobba med det som man tycker är det roligaste som finns? Aja, jag vet i af att jag inte ska ge upp min dröm inte fören jag vet att de absolut inte går.. För om man bara försöker kan man vinna över de mesta. Och jag vet med att jag kommer att kunna ha det jag vill ha!


Alla måste få ha sina egna drömmar!!


Kommentarer
Malin

Vad elakt av personen och säga så! ;o Det är självklart att man ska göra det man drömmer om. Om man verkligen kämpar för sin dröm så kommer den ju gå i uppfyllelse.

Man ska aldrig ge upp om något man drömmer om!

Jag vet att du kommer klara det om du kämpar för det :)

2010-07-22 @ 13:30:41
Kitty

Klart man ska! Annars är de ingen idé att ha någon dröm, men man orkar inte bry sig om idioter heller :P.. Aww, tack malin :)

2010-07-22 @ 18:44:58
Helene

Ja det var verkligen dumt att säga så, ens vänner ska väl stötta en i sina drömmar och tankar?

Fan man lär ju få ha sitt eget liv med sina egna drömmar och mål i livet, inte ska man ju behöva drömma exakt samma sak som en annan bara för att den personen tycker det. Nej det är verkligen fel. Har man drömmar så är det väl klart att man åtminstonde vill försöka uppfylla dom i livet, vad är annars meningen med drömmar ?

Hoppas du uppfyller dina drömmar och mål, det tror jag att du kommer att göra ! :)

2010-08-01 @ 21:20:46
URL: http://hellanj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0