respekt för andra människor runt om kring sig

Hur ska man visa hur mkt respekt för människor?  Och finns det för mycke eller för lite?

Tillexempel som att läsa någons dagbok är inte snällt eller någon skrivbok som man har och talar om saker för eller att man bara vill minnas vissa saker..  Eller som jag har, de många olika käraste ägodelarna, Datan, mobilen och mina saker. Som sagt i prencip allting.. Jag vet att jag är speciell.. Men säg vem som blir glad om någon bara rör sakerna man kanske inte ens vill.. Och jag erkänner, jag har basilskräck! Ingen som när man dricker ur samma glas med sin partner  eller så, utan att någon tar i mina saker som jag kanske inte gillar.. Och jag försöker att visa alla min respekt genom att vara snäll mot de som är snäll mot mig, men vissa som jag inte vet om de ska ha min respekt ger jag ingen respekt heller.. För jag är värld så mkt mera, och de e vi alla, alla ska ha lika mkt respekt som alla andra.


Aja, vet inte riktigt mera va jag ska skriva om det.  ett talespråk som finns

Så som du vill bli behandlad ska du behandla andra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0