Meeer funeringar! :D

Funderingarna bara rullar in ;)
  • Vad menas egentligen med gemensam ekonomi? Menar på att jag vet ju att man delar på att kunna betala räkningar och så vidare. Och är det så att man kan bestämma lite mer när man har gemensam ekonomi om vad alla pengar ska gå till? Är det några "regler" på hur allting ska gå till i ett förhållande med gemensam ekonomi?


  • Mitt andra är om äktenskap! Just med att gifta sig och skaffa barn och hela köret, är det viktigt att man gifter sig före innan man skaffar barn? Eller spelar det ingen roll alls? Eller är det sött att barnen får vara med på bröllopet och vara tärnor eller något? Jag skulle vilja ha barn före innan jag gifter mig, så mina barn får vara med på bröllopet! :D Det är min dröm i alla fall, att få barn och gifta mig. Förrnär jag var yngre så  ville jag inte alls gifta mig, utan jag skulle bara vara själv med mina barn och man, Eller om det skulle ta slut med min man så skulle jag bara bo med mina barn och bara strunta i män sen efter det.


  • Tips på böcker!! Måste få lite nytt att läsa!


  • Hur ska man kunna vara säker på vad man vill här i livet när man bara är 15 år? Veta exakt va man vill jobba med ? Jag visste inte då, men jag vet ju att det är många som är 15 år som vet exakt va de vill bli och så :) Men jag är 22 år och vet fortfarande inte riktigt va jag vill bli över huvudtaget.Men nu när jag har blivit antagen till hälsopedagog så vet jag nog exakt vad jag vill bli! :D


  • Sen de dära med hur man ska göra med att man ska börja me allting som man vill hinna med? När ska man veta att det är just ens tidpunkt i livet att hinna med exakt allting som man verkligen vill ha?  Och hur ska man veta att allting är rätt? Hur ska man veta hur man ska möblera när man väl ska göra det? Hur ska man veta när det är rätt att köpa sakerna som man ska ge bort i födelsedagspresent och julklapp? Massor som man kan fråga sig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0