Måndag =)

 Funderingar... Det är så sjukt mycket i tankarna i dag.
  • Svartsjuka.. Det är något jag har upplevt.. Men hur egentligen ska man kunna låta andra se till så man blir svartsjuk? Menar jag litar fullt och fast på min Robbin, men jag litar inte på andra tjejer som jag inte känner och ser att de stöter på honom. Och hur ska man reagera sedan om man ser att någon stöter på sin kille/tjej? Jag blir ju skitsur! Och jag kanske är lite överbeskyddande för att jag inte vill mista Robbin. Men jag vet även att han aldrig skulle kunna titta på en annan tjej, för att han och jag älskar varandra så mycket. Och det bästa av allt, jag vet att han är en som man verkligen kan lita på. Men hur ska man lyckas få bort svartsjukheten?
    Jag har en kompis som jag pratade med på skype, och då diskuterade vi om ett förhållande hon hade haft för några månader sedan som det hade tagit slut. Och då var det just de där med svartsjuka, att hon hade en vän som bara stötte på hennes kille, och killen besvarade det. men hur tänker killen då? Om man är förlovad och  ska snart ha barn? Eller varför ska det finnas så mycket svartsjuka? Måste ju bli mycket lättare om mab mer kan lita på sin partner. Men svartsjuka har nog alltid funnits i alla årtionen.


  • Det är väl nästa samma sak med avensjuka? Varför det ska finnas så mycket och att man måste såra människor bara för att de är avensjuka? Eller är det bara något också som bara är? Eller kan man lyckas få bort det? Och att man då kan bli kallad  för bortskämda unge för vissa saker som man kan få eller har så man kan köpa? Är man en brat för att man får lite nya kläder då och då? Eller är det bara de andra som blir avensjuka på det som har lite mer pengar eller saker som de andra har och inte själv har råd med?


  • Att kunna visa att man är en god medmänniska, hur exakt ska man vara då? Ska man bara visa att man följer alla lagar och regler och bara vara den goda människan man försöker vara? Eller finns det någor annat som visar att man är en god med människa?`

  • Att det kan finnas så mycket skitsnack i en liten håla som jag bor i är helt sjukt. Att det finns så jävla mycket rykten om mig och robbin, som att vi ska gifta oss i sommar? Visste ju förfan inte ens vi om alls?! OCh att jag missköter min hund som är min livs kärlek i stort sett  min största kärlek. Fattar inte att  man inte kan få ha ett eget privatliv utan att folk ska snacka skit.  på så sätt vill jag bara flytta till ett ställe som ingen annan kan säga något som de inte vet något om. Jag vill snart flytta till något ställe.. För det är inge skoj längre att bo hära längre.  För jag vet  vilken det är som sprider allt jävla skitsnack med. Men va ska man göra egentligen? Snart vill man inte ens vara i K-holm.. Det är inge skoj något...


  • Det som kommer att få bli min sista fundering.. Hur ska man nå fram till de människor som man lär försöka lära känna? Jag är sämst på sådant, och speciellt när man inte har något gemensamt. Hur tycker ni är ett bra sätt?
Nej nu ska jag kila vidare:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0