Torsdag =)

Att packa nästan två veckor före innan man ska åka någonstans är något jag alltid gör. Men funderingarna jag har är typ 10000 !
Det jag kan bli så stressad över är att jag  måste  verkligen komma i håg allting. Nervösa sammanbrott till 10000!
Men mina funderingar är :
  • Hur kan man vara en bra, riktigt bra vän om man inte har chansen att visa det och att den man ska kallas vän med inte vill ta emot hjälp elller stöd eller tröst? Menar på då är det något dem döljer och inte bara vill vara ens vän?


  • Blir man smartare om man läser mer böcker? Tänkte om förståelsen blir mycket bättre om man läser och att man kanske blir smartare?
    Läsförståelsen vet jag ju att den blir bättre, men just om man blir smartare  på vilket sätt?


  • Jag tror ju stenhårt på att alla djur kan känna saknad, sorg, osäkerhet, arg och kärlek. Och för ett tag sen i skolan hade vi en lektion som vi hade just prat om det dära med djur med känslor och förståelse. Och vi alla har ju så klart olika tycken och tro när de gäller sånt,  men jag tror att en hund kan känna ungefär samma sak som vi människor kan. För att det är ju ingen som faktiskt har varit ett djur. När jag kommer hem så blir alltid Rex jätteglad när jag kommer hem. Och då tror jag i alla fall att Rex har saknat mig. Samma sak med Katterna. Zelda är ju oftast med mig. Och då på morgonen så kommer hon alltid och jamar till mig och samma sak när hon vill kela. Så jag tror helt klart på det.. Va tror ni?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0