Funderignar För denna dag och helgen kan man ju säga..

  • Varför ska man alltid behöva lägga fram saker för att dem man ska hjälpa ska hitta dem även fast man har talat om hur och var dem ligger. Typ i stället för att ställa sig och säga att man inte har lagt saken där eller så. Men egentligen.. Varför ska jag alltid komma i håg alla andras saker i stället för mina egna? Undrar med om det oftast är så också när man bor i hop att man ska hålla koll på allt? Bara för att man är tjej i det förhållandet? Vet att det är så i vissa äktenskap med, mina föräldrar  bla. Att mamma håller koll på allt och pappa är den som inte hittar ^^ haha, men det är ju bara en tanke, om det oftast är tjejen som håller koll på allt ?

  • Varför säger vissa killar att tjejer ska sköta hemmet? Det kan ju lika bra vara männen eller att det är lämnlikt mellan dem bägge? Menar vi ska ju vara jämnställda. Visst, men vissa andra tyngre saker eller att andra saker som att sy är mer tjej. Men killar kan allt om de vill lika bra och samma sak med tjejer:)

  • Och att vara paranoid, jag är det, speciellt när jag är själv i längenheten och jag vågar knappt vara nere i hallen vid dörren för att jag är rädd att någon ska försöka komma in. Men det är välla också för att man inte är van att vara själv i lägenheten? Eller är det bara för att man är paranoid? Jag kan inte riktigt svara själv, men va tror ni?

  • När människor kommer fram till en och talar om hur man ska sköta sina djur eller att man försöker visa sig så mkt bättre än alla andra på det. vad är det som gör så man måste göra det? Eller för att visa sig bättre? Menar för dem som har djur brukar oftast veta hur man ska göra med djuren för att det ska bli bra. Och om man inte skulle kunna så kan man be om hjälp? För det är ju inte så svårt, och att man vet ju bäst själv hur ens egna djur fungerar. Som med min hund när vissa människor kan komma och tala om för mig hur och vad jag ska göra med min hund. Menar jag har levt med honom i snart 2 år, och jag vet att jag klarar av honom! Det är bara om jag behöver hjälp jag ber om det, och så som min svärmor hjälpte mig lite med träningen av hunden så det va verkligen något jag behövde :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0