Massor att lära sig, fortfarande ! Man lär sig varje dag!

I dag sitter jag och försöker lära mig att spela gitarr, med ackord. Kan ju bara tabs annars, men det slog mig just, jag har ju så mkt kvar och lära. Lik så många andra har, jag minns min lärare på gymnasiet, man lär sig något nytt varje dag! Och att man inte kan lära sig lika bra på en tom mage! Det är rätt coolt endå att man lär sig så mycket  under sin livslängd, och allting man lär sig sitter fast som man är intresserad utav. Jag Har massor av intressant som jag har lärt mig som jag tycker har varit skoj, tror att det är väldigt viktigt med att man får göra det man tycker är det roligaste med. Jag gick en promenad med en kompis tidigare i dag, och då gick vi och diskuterade vänner och jobb. De dära med jobb är ju så viktigt att man tycker att det är så kul som möjligt så man gör det. För jag menar om man inte tycker om sitt jobb så vill man ju knappt jobba på det,eller att man kan jobba men kanske inte resten av sitt liv. Jag tycker att det är superviktigt att man jobbar med saker man älskar! Jag skulle lätt kunna jobba med vad som helst bara att man hade någon att prata lite med då och då=) Jag gillar att vara bland människor och jag skulle aldrig kunna jobba helt själv utan att ingen annan, Är översocial som jag är. Men i bland kan det vara jobbigt, då när det nästan ingen som har tid  med en. Men jag bor ju med min sambo, och på morgonen så vill han aldrig prata i stort sett. Men när han spelar och jag sitter själv oftast så blir det sen när jag vill prata att jag pratar  att det blir en massa utav de hela. Och då kanske det blir jobbigt i stället. Eller att jag blir avbruten. Men lite tankar är lite annorlunda än va jag har skrivit om=)
  • Vad är det som är egentligen rätt och fel i ett förhållande? Menar hur mycket är det som är okej? Jag har ju min åsikt med mitt förhållande. Och va har ni för tankar när det handlar om att man blir kär i en tjej om man är tjej elller tvärtom att man är en kille som blir kär i en kille? Jag säger som så hära, man blir inte kär i könet utan i personen. Så har jag uppfattat det, och det kommer vara så jag kommer lära mina barn också. Skulle det ta slut mellan mig och robbin så tror jag faktiskt att jag skulle nog bli tillsammans med en tjej^^ Vet inte riktigt varför men jag tror de skulle vara så ^^

  • Att lyckas med sina egna mål och känna att de är bra tycker jag är riktigt viktigt.

  • Sen kommer jag ta upp det jag har tagit om vänskap.. Men det verkar som om det bara återkommer om allting, menar kan man inte vara vänner även fast man är olika? Eller är det bara fel att man är olika och att man då inte har något gemensamt? Eller är man inte kompisar för att man tycker att det inte skulle funka? Eller kan man vara kompisar fast man inte är någon gång för att man är för olika? Asså jag har så mycket sjukt som man har hört å det är sjukt. Och att dem som kallas ens vänner inte hör av sig för att de har annat för sig om dagarna?! Tycker att de låter konstigt. Att inte orka svara på ett mess om man inte har hört av varandra på ett tag.

    Men tycker även att man ska bara lägga energi på sina vänner som vill vara kompisar och verkligen förtjänar vänskapen..

  • Någon som har idéer på något speciellt man kan hitta på i sommar och allt sådant :D? Kanske något man kan lära sig tex :D??
Nej nu tänker jag spela lite mera gitarr ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0