Tisdag ^^

Dagens funderingar:
  • Satt och kollade på en film i dag på morgonen och det va bara om kärlek. Om hur man träffas i en park eller att man bara träffas helt ramdom i en affär eller i matkön, och då känner kärlek.  Finns det sådan kärlek på riktigt? Eller är det bara i film med är? Och om det finns på riktigt, var finner man den kärleken? Är det bara att han  eller hon en dag bara sitter på bussen och vinkar och ler? Eller finns det bara i vissa fall och där hittar man din dröm?Jag kan tänkas att man får fram det såhära, jag har hört förr att det är ett par stycken som har lyckats på det sättet, och det är alldelses underbart !
  • De hära med att man kommer upp i högstadiet/gymnasiet och man försöker hitta vem man är, och grejen med att ha märkeskläder, märkes skor och bara ha allmänt dyra kläder. Är det de som är viktigast? Eller är det att man har bekväma kläder och trivs lika bra i dem? Vet ju själv hur det va, att man nästan kände att man va tvungen att ha det nyaste, och de senaste. Men jag har alltid varit rätt medelmåttig, men ny mobil ca 3-4 år efter jag har fått en. Men jag trivs oftast väldigt bra med de moblilerna jag har haft, och vill inte så gärna byta heller. Och alla nya saker som kommer och man vill ha allt? Vet att man kollar ju alltid på den senaste mobilen eller på den nyaste datorn och bara vill ha allting.

  • Vad avgör egentligen vad som är rätt och fel med att plugga vidare? Och inte börja jobba direkt efter studenten? Eller vad ska man göra om alla jobb mest kräver erfarenheter och höga utbildningar? Det är ju rätt sjukt egentligen att man knappt kan få jobb längre.. Det är svårt som tusan, och att plugga vidare och hoppas på att man kommer in är riktigt nervöst och spännande, att man vet att det kan vara ens lyckodag att veta om man kommer in! Jag hoppas verkligen att ja har en chans, och en rätt stor chans, vet ju att det är många som har sökt samma som jag har gjort, och jag vill inget hellre än att kunna komma in . Att inte behöva känna  press att jag inte kommer att klara det. Jag väljer att plugga vidare för att jag vill verkligen jobba med något jag jag kommer att älska!

  • Rädsla för saker? Varför ska man ha så mycket rädslor? Jag vet att jag en enormt mycket olika rädslor, Men jag har börjat att tränat upp dem, för jag vill kunna visa att jag har blivit mycket bättre på det. Många rädslor är kvar, och rädslor är alltid rädslor! Vilket är det jobbigaste som finns. Just i morgon ska jag åka till en av mina rädslor, ja jag vet.. Låter knas. Något är alltid knas för mig på ett eller annat sätt.
    Vad är era rädslor?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0