Jobbiga tankar och funderingar..

I dag blir det också lite jobbiga tankar..
Men jag satt och tänkte tillbaka på när jag va yngre och hade väldigt mycket vänner, men i dag när jag tänkte efter är det så många som jag inte är vän med i dag :S
det är nästan läskigt! OCh nu mer är jag så sällan med vänner, förr var det mycket oftare än va de är nu. Vilket är jävligt tråkigt att det är så.
Men det är lite skoj också, att jag har ju dem vänner som jag kan prata med om allt, vilket är med alla mina vänner, och dem stöttar mig massor. Och dem människor som tycker att jag är töntig får tycka det, men jag har mina sanna vänner, och som accepterar mig för den jag är och gillar att vara och hitta på saker med mig.
Samma sak med att kunna acceptera mitt hem, mina saker och mitt tycke just när det gäller saker och mitt hem. Och att inte bara folk går och snackar skit om det sen, visst.. Jag har mycket saker, men det är jag! Jag har fått mitt samlar beteende av min mormor. Hon sparde också på saker. Och vissa saker som min mormor sparde på va mycket värre saker som jag spar på.
Folk får gärna tycka  va de vill om mig, men jag är ju just bara mig själv. Blir bara jobbigt att ändra sig för dem som tycker att jag ska göra det. Och jag trivs med den jag är. 
Men det jag inte heller riktigt kan fatta är att dem som vill ha min respekt och bara gör helt annorlunda och vill sedan att man ska hjälpa till med allting, hur kan man tro att jag alltid vill hjälpa till och att de ska förtjäna den respekten? Det är ju att man ska förtjäna respekt  och då ska man ju självklart ge respekt tillbaka. Jag kan lova att jag ger dem människor respekt som kan visa att de förtjänar det, de är viktigt för mig. Och sumpar man chansen med allting så får man också skylla sig själv. Jag vill kunna lita på människor, men det är svårt när man blir så lätt sviken av dem..
Dem som sviker och bara pratar skit sedan.
Samma sak är jag lite för feg för att ha de kläder jag tycker är huur fina som helst, och jag har köpt mycket fint. Men sen kommer de att man kanske inte ska ha det på sig eller att jag inte passar i det. Men jag ska nog utmana mig själv att gå i sådant ^^ Fick en liten idé av en som står mig nära. Och det är ju lätt värt en chans ^^



Like this ^^ Som jag verkligen vågade gå i det jag ville, och jag gillade det. Det va en dag som jag fick känna mig väldigt fin :)


Kommentarer
Jenny

Hellre få och äkta vänner en många falska :)

Jag accepterar dig för den du är och tkr om dig vännen som du är och det vet du :) ditt hem är jättefint och att ha mkt saker, önskar faktiskt jag att jag kunde ha :)

Och klä din fint gör du alltid och var inte rädd att klä dig i det du vill :) kläderna visar din personlighet och dig som människa genom ändras ögon :)

2012-05-16 @ 22:59:43
URL: http://callesflikka.blogg.se/
Kitty

Aww, tack Jenny ^^ Men ska lätt börja göra det ^^

2012-05-17 @ 11:07:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

superbullen

Funderingar och lite av mitt liv :)

RSS 2.0